Recente meldingen 20-06-2025 - Arnhem Centraal Spoor 10-11a Centrumzijde | 20-06-2025 - Geldermalsen Spoor 3-4 | 20-06-2025 - Nunspeet Spoor 1-2Meer informatie
AAA Lettergrootte Optie
A A A

Stationslift Storingen stopt per 23 juni

Beste volgers,

Vandaag vertel ik u met pijn in het hart dat ik, na net geen 600 meldingen, stop met Stationslift Storingen. Laat ik, voordat ik verder in ga op het hoe en waarom, eerst voorop stellen dat dit een eigen beslissing is en dat ik niet ben beïnvloed door andere partijen als NS of ProRail. Zij hebben absoluut niets met deze beslissing te maken en überhaupt niet met dit platform in zijn geheel.

De afgelopen tijd heb ik gemerkt dat het bijhouden van het platform mij tegen is gaan staan. Ik ben privé een erg actief persoon. Ik ga er in mijn vrije tijd tegenwoordig veel op uit, met als gevolg dat ik weinig tijd overhoud voor het verwerken van binnengekomen meldingen. Dit resulteert dan weer in het feit dat meldingen steeds vaker 24 uur, of in een enkel geval zelfs 48 uur, blijven liggen en zich hierdoor uiteindelijk opstapelen. De laatste tijd komt het steeds vaker voor dat ik pas na 21:00 uur tijd heb om dan die stapel meldingen eindelijk eens te verwerken, terwijl andere privézaken op dat moment eigenlijk belangrijker zijn.

Ook het feit dat meldingen slecht door reizigers worden afgemeld helpt hierin niet mee. Waar 2 maanden geleden nog 25 meldingen op de website stonden zijn dit er nu, ondanks de vele mailtjes die ik hieraan naar melders heb geweid, bijna 40. Ik wist vanaf dag 1 dat dit een lastig punt zou zijn, maar inmiddels voelt het voor mij of ik aan een dood paard trek. Steeds vaker krijg ik geen enkel antwoord op deze mailtjes. Natuurlijk krijg ik regelmatig hulp van trouwe volger Henk, die geheel op eigen initiatief regelmatig het hele land doortrekt om de lijst met meldingen te controleren op actualiteit, maar ik kan niet alle druk bij hem neerleggen en zelf ben ik vanwege mijn rolstoel niet in staat om een hele dag door het land te reizen en alles te controleren.

Ik begrijp dat het platform voor velen enorm helpt als het gaat om zelfstandig en toegankelijk reizen, maar ik kan op dit moment niet meer de actualiteit bieden die de reiziger en het platform verdient, en die ik 2 jaar geleden bij de start voor ogen had. Het bijhouden van het platform geeft mij momenteel meer onrust dan voldoening. Ten onder aan het eigen succes? Misschien. Noem het zoals je wil. Ik moet nu de keuze maken om de rust terug te krijgen en daarom stopt het platform per maandag 23 juni aanstaande. Dat betekent dat u tot zondag 22 juni 22:00 uur nog liften kunt aan- of afmelden. Daarna zullen alle formulieren die hiermee verband houden gesloten worden.

Ik geef mijn strijd voor toegankelijke stations zeker niet op, maar niet meer onder de vlag Stationslift Storingen. Voor actuele lift informatie kunt u als u wil reizen contact opnemen met NS Reisassistentie op telefoonnummer 030-2357822.

Ik dank u uit de grond van mijn hart dat u 2 jaar lang deel heeft uitgemaakt van het platform. Zonder u was dit nooit mogelijk geweest. Het eindstation is bereikt. Wellicht tot ooit!

Karst
Bedenker Stationslift Storingen

3 reacties

  1. Super bedankt, Karst. Je laat een blijvende positieve indruk bij mij achter als iemand die initiatieven heeft ontplooid die eigenlijk van NS en ProRail hadden moeten komen. Misschien hebben ze er iets van geleerd. Het ga je goed.

  2. Oh wat super jammer! Maar zo begrijpelijk. Het is ook eigenlijk te gek voor woorden dat NS dat niet zelf vermeld in de app! Dat doet Deutsche Bahn wel.
    Ik had net de website aan mijn homescreen toegevoegd toen ik bij het bestuderen ervan las dat je er mee stopt. Wat een super initiatief is dit geweest en wat zullen velen reizigers je dankbaar zijn geweest.
    Neem je rust, heel veel geluk gewenst!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website is mede mogelijk gemaakt door