[GESLOTEN] LIVE: Storing bij formulieren op de website; werkend alternatief online

black smartphone on table

Beste volgers,

Zoals u wellicht op onze social media heeft gezien kampen wij momenteel met een grote storing van onze formulieren op de website. In dit liveblog houden wij u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

(Updates weergave: nieuw-oud)

Laatste statusupdate: 07-10-2024 15:30 uur


15:30 uur – Omdat het alternatief naar behoren werkt zullen we het liveblog sluiten. Achter de schermen blijven we natuurlijk bezig, maar als het goed is zult u hier als gebruiker weinig van merken. Wij bieden nogmaals onze excuses aan voor het ontstane ongemak en danken uw voor uw geduld en begrip.


07-10-2024 10:23 uur – Het is ons gelukt een alternatief online te krijgen. We werken nu met een (tijdelijk) nieuw emailadres en dit zorgt ervoor dat de verbinding weer werkt. Hoewel het daadwerkelijke probleem nog niet is verholpen kunnen we nu wel de formulieren weer in gebruik nemen. Het originele emailadres stationsliftstoringen@outlook.com wordt (tijdelijk) buiten gebruik gesteld en alle communicatie verloopt vanaf nu (voorlopig) via stationsliftstoringen@gmail.com. Ondertussen proberen we uiteraard nog steeds het probleem op te lossen.

LET OP! wanneer u nu weer voor de eerste keer één van de formulieren invult kan het zijn dat de automatische bevestigingsmails in uw map ongewenste email/spam terecht komen. Om dit in de toekomst te voorkomen raden wij u aan om vanaf dat moment het emailadres als vertrouwd te markeren.


22:24 uur – Het blijkt dat er zo’n 15-25 meldingen en andere contactaanvragen verloren zijn gegaan. Al deze personen hebben inmiddels een mail van ons ontvangen met de vraag wat hun melding of contactaanvraag was en of deze nog actueel is.

Inmiddels lijkt het erop dat het probleem zit in de koppeling tussen de formulieren en de server die ervoor zorgt dat deze meldingen in onze mailbox terecht komen. Deze server versnelt het proces in het verzenden naar onze mailbox. Hebben wij deze server niet, dan kan het daadwerkelijke versturen gerust enkele uren duren. De server geeft op dit moment een foutmelding waardoor meldingen en contactaanvragen helemaal niet verzonden kunnen worden. Met de formulieren zelf is niets mis. Zo zijn we weer een stapje verder in het proces, maar is een oplossing helaas nog niet in zicht.


20:44 uur – Inmiddels zijn we op zoek naar alternatieven. Zodra we een geschikt alternatief hebben gevonden zullen we deze op de achtergrond uitgebreid gaan testen. Als dit werkt komt deze online. Helaas kunnen we morgen (07-10-2024) pas verder in het probleem duiken. Voor nu is dit dan ook even de laatste update.


12:45 uur – Uit de eerste onderzoeken achter de schermen blijkt dat de storing mogelijk al actief is sinds 25 september. Na die datum zijn er geen nieuwe meldingen meer bij ons binnengekomen. Helaas is dit tot nu toe onopgemerkt gebleven. Hoewel het exacte aantal niet bekend is kunnen we wel zeggen dat sinds die tijd helaas enkele tientallen meldingen verloren zijn gegaan.

Besloten wordt om de formulieren vanaf nu offline te halen zodat de storing niet nog meer problemen veroorzaakt. Op de getroffen pagina’s wordt nu met een tekstje verzocht een mail te sturen als er een melding gedaan wordt of contact gezocht moet worden.


12:09 uur – Via social media is bekend gemaakt dat er problemen zijn met de formulieren. Verzocht wordt om tot nader order alle meldingen te mailen naar stationsliftstoringen@outlook.com.


06-10-2024 11:59 uur – Door een volger zijn wij per mail op de hoogte gesteld van problemen met de formulieren op onze website. Alle formulieren (aanmelden, afmelden, adopteren en contact) geven bij verzenden dezelfde foutmelding en worden daardoor ook niet verzonden. We kijken wat hier fout gaat.

Deze website is mede mogelijk gemaakt door