Bijna 300 meldingen en diverse aanpassingen op website en social media

update lettering text on black background

Beste volgers,

Vandaag komen we met een leuk nieuwtje en voeren we diverse aanpassingen door in onze werkwijze en op de website en social media. In dit bericht nemen we jullie mee.

Om te beginnen het leuke nieuwtje: we hebben bijna de grens van 300 meldingen bereikt. In april haalden we de grens van 200 meldingen sinds de oprichting van het platform in mei 2023. Nu 4 maanden later zijn daar dus al weer bijna 100 bij gekomen. We hebben er nog maar een paar nodig om dit te bereiken. Natuurlijk is het dubbel om zoveel meldingen te krijgen want dan zijn er veel liften defect, maar het geeft wel aan dat het platform leeft en veel gebruikt wordt. Daar zijn we uiteraard blij mee.

Als tweede voeren we een update door op ons X account. Vanaf nu is het niet meer mogelijk om ons via die weg een privébericht te sturen. Om onbekende reden krijgen we geen meldingen als iemand via een privébericht contact met ons probeert op te nemen. Dit heeft als gevolg dat het bericht vaak pas enkele dagen later of zelfs helemaal niet gelezen worden. Dat is niet wenselijk en krijgen we niet opgelost. Daarom hebben we besloten deze functie uit te schakelen. Als u ons een bericht wilt sturen kunt u ons in uw openbare post taggen met @stationslift. Wilt u een melding maken of ons een vraag stellen dan kunt u ook de daarvoor bestemde formulieren op deze website invullen. Ook kunt u ons een email sturen via stationsliftstoringen@outlook.com. Dit wordt doorgaans sneller gelezen. Facebook en Instagram blijven wel actief als het gaat om het versturen van privéberichten.

Als derde voeren we een wijziging door in het aanmeldproces. Waar alles voorheen grotendeels en volgens eigen wens geautomatiseerd was gaan we dit nu weer terugdraaien en nemen we de controle weer in eigen hand. De afgelopen tijd merken we een toename in het aantal dubbele en onduidelijke meldingen. Melders drukken vaak meerdere keren achter elkaar op de verzendknop omdat ze denken dat hun melding niet verzonden wordt. In werkelijkheid zit er een kleine verwerkingstijd van een paar seconden tussen het drukken op de verzendknop en het daadwerkelijke verzenden. Dit heeft als gevolg dat soms 6x achter elkaar dezelfde melding in de lijst komt te staan. Daarnaast zijn meldingen niet altijd even duidelijk. Soms komen er meldingen binnen met bijvoorbeeld “De lift naar het perron is kapot” op een station met meerdere perrons en liften. Dat is natuurlijk niet handig. Stationslift Storingen wil graag een zo duidelijk mogelijk beeld bieden aan haar gebruikers want niet iedereen is op elk station evengoed bekend. Een zo duidelijk mogelijke beschrijving van de locatie is daarom van groot belang zodat iedere reiziger meteen weet waar het over gaat.

Nu is het zo dat deze meldingen direct in de lijst komen te staan en we dit na mailcontact met de melder achteraf aanpassen. Hier gaat soms enkele dagen overheen wat als gevolg heeft dat de onduidelijke melding dagenlang op de website staat. Vanaf nu nemen we de controle weer in eigen hand en gaan we de meldingen weer handmatig toevoegen aan de website. Zo voorkomen we steeds lange rijen met dezelfde melding omdat melders ongeduldig zijn bij het versturen van de melding en zorgen we ervoor dat meldingen vanaf het moment van publiceren direct zo duidelijk mogelijk zijn. Dit kost meer tijd voor mij als beheerder maar werkt uiteindelijk wel het beste. Als het goed is zult u hier weinig van merken, behalve dat het wat langer kan duren voordat een melding zichtbaar is.

Als laatste heeft u misschien gemerkt dat onze berichten op Instagram er wat anders uitzien dan voorheen. Dit komt omdat wij een koppeling hebben weten te maken tussen Facebook en Instagram. Berichten die we op Facebook plaatsen komen nu automatisch ook op Instagram te staan, mits daar een foto of video bij zit. Dit scheelt weer een handeling en tijd. Nu hoeven we berichten maar 2x te schrijven (Facebook en Instagram) in plaats van 3x. Het enige nadeel hieraan is dat op Instagram de links in de berichten niet aanklikbaar zijn. Hiervoor kunt u als alternatief de link in de bio van ons account gebruiken.

We hopen dat de impact van deze aanpassingen niet al te grote gevolgen zullen hebben. Dat zal de tijd leren. We danken u voor het vertrouwen en wensen u nog een goede dag.

Deze website is mede mogelijk gemaakt door 

Deze website is mede mogelijk gemaakt door:

Stichting Project Icarus is een educatieve dagbesteding in de IT voor jongvolwassenen met een beperking. In een ongedwongen en levendige sfeer kan je hier leren, werken en plezier maken. Als groep werken we aan het maken, wijzigen en onderhouden van websites voor betalende klanten.